När man byter bostad, så är det ju alltid som så att man måste göra en så kallad flyttstädning. Det innebär att man gör en riktigt rejäl städning av den bostad som man lämnar. Det för att den som flyttar in, ska få en fräsch och städad bostad. Det man bör tänka på när man ska flyttstäda är att ha gott om tid, samt se till att vara riktigt noggrann. Du kan städa på egen hand eller anlita en städfirma att göra det åt dig. Genom att klicka här kan du hitta en bra städfirma som erbjuder flyttstädning. Det kan vara skönt att slippa göra det själv, då det är mycket annat med flytten som ska göras. 

Ta rum för rum och använd checklista

Om det är så att du ska göra flyttstädningen på egen hand, se då till att avsätta gott om tid till det. Se sedan till så att du har en bra checklista. Det går ofta att få via hyresvärden, men det finns även grymt många bra på nätet som du kan ladda ner och skriva ut. Det är bra att följa den, för att inte missa något. När du sedan väl städar, städa ett rum klart och stäng dörren. Ta sedan rum för rum. Det du tar sist är sådana rum som måste passeras samt hallen.

Glöm inte heller bort att du måste städa biutrymmen så som balkong, förråd, garage med mera. Sedan ska även alla fönster putsas, både på utsidan och insidan. 

19 Aug 2020